MÅLNING

Paint it black

Eller någon annan färg! Traditionen att måla hus sträcker sig så långt tillbaka som till 1000-talet. Men historien om målning går faktiskt ännu längre tillbaka. Det finns bevis för att tidiga människor började applicera färg på ytor för att lysa upp de utrymmen de levde i för mer än 40 000 år sedan.

Services_Painting

Håndverksgruppens skickliga målare arbetar både inomhus och utomhus, med små och stora byggnader, och är mycket kompetenta när det gäller renovering, rehabilitering, nybyggnation och försäkringsärenden.

Från norska stavkyrkor till lägenhetskomplex

När det gäller målning omfattar renoverings- och saneringsprojekt allt från medeltida stavkyrkor och gamla byggnader till storskaliga renoveringar av affärsfastigheter, enfamiljshus, lägenhetskomplex och fasadrenoveringar.

En viktig del av renoveringsarbetet är att noggrant bedöma byggnadens skick och att göra en plan för vilken typ av grundarbete som behöver göras. Våra målare är skickliga på att använda traditionella målningstekniker som förgyllning, glasering, patinering och linoljefärg för att ge ytorna en specifik touch. Naturligtvis har de även erfarenhet av att använda moderna målningstekniker.

Hålla jämna steg med färgens torktid

När man arbetar med nya byggnader som har stora ytor som ska vara klara samtidigt, finns det krav som måste uppfyllas. Håndverksgruppens målare är utrustade med den senaste tekniken och snabba arbetsmetoder som ser till att vi är klara innan färgen torkat och att deadlines hålls.

Vi vet hur viktigt det är att samordna målarnas arbete med andra discipliner som är involverade i ett projekt. Det är nödvändigt för att uppnå goda framsteg och sömlöst genomförande i nya byggprojekt. Våra lokala måleriföretag har en hög kompetensnivå och ser till att kunderna får den färg och färgtyp de behöver. Och vilket grundarbete som behövs före den sista finputsningen.