MURNING

Tegelstenar lagda för att bestå

Murning är ett tidlöst hantverk som har stått sig genom tiderna. Med historiska rötter och traditioner som går tillbaka århundraden är murning också en mycket mångsidig disciplin på en arbetsplats. Därför arbetar murare i en mängd olika miljöer, både inomhus och utomhus, på både stora byggarbetsplatser och i privata hem.

Services_Masonry

På Håndverksgruppen är våra murare experter på renovering, nybyggnation och försäkringsskador på byggnader i alla storlekar, från små hem till stora institutioner. Oavsett vilken typ av byggnad det handlar om börjar allt med en grundmur. Därefter kan våra skickliga medarbetare bygga allt från eldstäder och skorstenar till väggar och murar av natursten.

Ta hand om våra historiska byggnader

Våra murare har en passion för att bevara de många vackra och historiska byggnaderna i Norden. Som ett resultat av tidens tand har den kalk som användes i cementen när byggnaden uppfördes börjat spricka. Tecknen är lätta att upptäcka i grunden, väggarna och fasaderna. Mycket av det renoveringsarbete som utförs av Håndverksgruppen handlar om just detta. Vi renoverar noggrant fasader och grunder både på gamla hyreshus och stora, historiska byggnader. För att se till att de håller i ytterligare hundra år.

Vi vet hur viktigt det är att matcha material och tekniker som användes i den ursprungliga konstruktionen. Som med alla gamla byggnader, inte minst på grund av underjordiska rörelser, kommer det alltid att finnas ett behov av renovering vid någon tidpunkt. Och ett behov av att göra det på rätt sätt.

Starta från grunden

En stark grund är nyckeln till varje byggnad, oavsett storlek. Håndverksgruppens murare har den expertis som krävs för att se till att grunden är jämn och sund, i linje med arkitektens mål - och redo för vidare byggnation. Våra medarbetare har erfarenhet av att lägga källare, skiljeväggar och annat i tegel, både i privata och offentliga byggnader. Oavsett byggnadstyp är den gemensamma nämnaren att vi börjar med botten. Därifrån är det bara uppåt som gäller!