MUR

Murstein lagt for å vare

Murerfaget er et tidløst håndverk som har bestått tidens tann. Med historiske røtter og tradisjoner som går flere hundre år tilbake i tid, er murerfaget også et svært allsidig fag på en arbeidsplass. Murere jobber derfor i en rekke ulike miljøer, både innendørs og utendørs, på store byggeplasser og i private hjem.

Services_Masonry

I Håndverksgruppen er våre murere eksperter på rehabilitering, nybygg og forsikringsskader på bygninger i alle størrelser, fra små boliger til store institusjoner. Uansett hvilken type bygg det er snakk om, starter det hele med en grunnmur. Deretter kan våre fagarbeidere bygge alt fra peiser og skorsteiner til murer og naturstein.

Ta vare på våre historiske bygninger

Murerne våre har en lidenskap for å bevare de mange vakre og historiske bygningene i Norden. Som følge av tidens tann har kalken som ble brukt i sementen da bygninger ble bygget, begynt å slå sprekker. Tegnene er lette å få øye på i grunnmur, vegger og fasader. En stor del av Håndverksgruppens rehabiliteringsarbeid retter seg mot nettopp dette. Vi renoverer fasader og grunnmurer på både gamle bygårder og store, historiske bygninger. For å sikre at de holder i hundre år til.

Vi vet hvor viktig det er å matche materialer og teknikker som ble brukt i den opprinnelige konstruksjonen. Som med alle gamle bygninger, ikke minst på grunn av bevegelser i grunnen, vil det alltid være behov for rehabilitering på et eller annet tidspunkt. Og det må gjøres på riktig måte.

Starter fra grunnen av

Et sterkt fundament er nøkkelen til enhver bygning, uansett størrelse. Håndverksgruppens murere har ekspertisen til å sørge for at den er jevn og solid, i tråd med arkitektens mål og klar for videre bygging. Våre murere har lang erfaring med å mure kjellere, skillevegger og annet, både i private og offentlige bygg. Uansett bygningstype er fellesnevneren at vi begynner i bunn. Derfra går det bare oppover!