MURVÆRK

Mursten lagt for at holde

Murerfaget er et tidløst håndværk, der har stået sin prøve gennem tiden. Med historiske rødder og traditioner, der går århundreder tilbage, er murerfaget også en meget alsidig disciplin på en arbejdsplads. Således arbejder murere i en række forskellige omgivelser, både indendørs og udendørs, på store byggepladser og i private hjem.

Services_Masonry

Hos Håndverksgruppen er vores murere eksperter i rehabilitering, nybyggeri og forsikringsskader på bygninger i alle størrelser, fra små hjem til store institutioner. Uanset hvilken type bygning, der er tale om, starter det hele med en grundmur. Derfra kan vores dygtige medarbejdere konstruere alt fra pejse og skorstene til mure og natursten.

Vi passer på vores historiske bygninger

Vores murere har en passion for at bevare de mange smukke og historiske bygninger i Norden. Som følge af tidens tand er den kalk, der blev brugt i cementen på opførelsestidspunktet, begyndt at krakelere. Tegnene er lette at få øje på i fundamentet, væggene og facaderne. En stor del af Håndverksgruppens renoveringsarbejde handler netop om dette. Vi renoverer omhyggeligt facader og fundamenter på både gamle boligblokke og store, historiske bygninger. For at sikre, at de kan holde i hundrede år mere.

Vi ved, hvor vigtigt det er at matche de materialer og teknikker, der blev brugt i den oprindelige konstruktion. Som med alle gamle bygninger, ikke mindst på grund af bevægelser i undergrunden, vil der altid være behov for rehabilitering på et tidspunkt. Og et behov for at gøre det ordentligt.

Vi starter fra bunden

Et stærkt fundament er nøglen til enhver bygning, uanset dens størrelse. Håndverksgruppens murere har ekspertisen til at sikre, at det er plant og solidt, i tråd med arkitektens mål - og klar til yderligere byggeri. Vores medarbejdere har erfaring med at mure kældre, skillevægge og meget mere, både i private og offentlige bygninger. Uanset bygningstype er fællesnævneren, at vi starter med bunden. Derfra er den eneste vej op!